6.9.11

Sul on paremad relvad

Mõnikord mulle tundub, et arukaid mõtteid saab USA telesarjas öelda vaid pahalane... näiteks mõrtsukalik vampiir...

You came in and you killed them and you took their land. That's what conquering nations do. That's what Caesar did, and he's not going around saying, "I came, I conquered, I felt really bad about it." The history of the world is not people making friends. You had better weapons, and you massacred them. End of story.

Te tulite ja lõite nad maha ja võtsite nende maa. Nagu vallutajad ikka teevad. Nagu Caesar tegi ning ta ei käinud ringi ja ei seletanud: «Ma tulin, ma vallutasin, ma tunnen sügavat kahetsust.» Maailma ajalugu ei ole sõprade leidmine. Sul on paremad relvad ja sa notid nad maha. Kogu lugu.

Nõnda sõnastas indiaaniküsimuse James Marstersi (1962–) mängitud vampiir Spike telesarja «Buffy the Vampire Slayer» (1997–2003) neljanda hooaja kaheksandas osas «Pangs» (1999). Eesti tõlge on minu tehtud.

No comments:

Post a Comment